Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Od 1 lipca 2021 r. każdy właściciel lub zarządca budynku zobowiązany jest złożyć deklarację o sposobie jego ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Dla budynków już istniejących właściciel lub zarządca ma na to 12 miesięcy
(tj. do dnia 30 czerwca 2022 r.). Dla nowo powstałych budynków termin ten wynosi 14 dni od dnia uruchomienia.
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe. Każdy właściciel lub zarządca budynku ma obowiązek złożyć deklaracje z informacją o zainstalowanym źródle ciepła i spalania paliw do 1 MW.
- w przypadku budynku jednorodzinnego – obowiązek wypełnienia deklaracji spoczywa na właścicielu budynku;
- w przypadku budynku wielorodzinnego – obowiązek wypełnienia deklaracji spoczywa na podmiocie zarządzającym budynkiem (wspólnota mieszkaniowa, spółdzielnia mieszkaniowa, podmiot administrujący) – wspólne źródło ciepła. Natomiast jeżeli w lokalu jest indywidualne źródło ciepła wówczas obowiązek złożenia deklaracji źródeł ciepła spoczywa na właścicielu.
- w przypadku budynków niemieszkalnych (np. biuro, garaż, szklarnia, lokale handlowo-usługowe) – obowiązek wypełnienia deklaracji spoczywa na ich właścicielu lub zarządcy.
Jak i gdzie składać deklaracje:
- online – bezpośrednio wprowadzając dane do bazy CEEB poprzez e-formularz udostępniony na stronie http://ceeb.gov.pl lub
- w formie papierowej – wypełniając formularz i dostarczając go do Urzędu Gminy
i Miasta Lubomierz Plac Wolności 1, 59-623 Lubomierz