Obowiązek składania informacji o wyrobach zawierających azbest
Przypominamy o corocznym obowiązku składania zaktualizowanej informacji o wyrobach zawierających azbest, wynikającym z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).
Zgodnie z ww. Rozporządzeniem:
- osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami, wykorzystujące wyroby zawierające azbest na terenie Gminy i Miasta Lubomierz przedkładają „Informację o wyrobach zawierających azbest” Burmistrzowi Gminy i Miasta Lubomierz – do 31 stycznia danego roku (§ 10 ust. 3 ww. Rozporządzenia),
- podmioty gospodarcze, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i osoby prawne, wykorzystujące wyroby zawierające azbest na terenie Gminy i Miasta Lubomierz przedkładają „Informację o wyrobach zawierających azbest” Marszałkowi Województwa Dolnośląskiego – do 31 stycznia danego roku (§ 10 ust. 2 ww. Rozporządzenia).
Mając powyższe na uwadze właściciele nieruchomości mają czas do 31 stycznia danego roku, by zgłosić obecność azbestu na swoich posesjach.
Informację należy składać:
- w formie papierowej (w godzinach pracy Urzędu, Plac Wolności 1, 59-623 Lubomierz). Druk wniosku załączony poniżej.
- w formie elektronicznej poprzez platformę ePUAP.
Wszelkie informacje dostępne są pod nr tel. 757 833 151 wew. 42
UWAGA NIE DOTYCZY OSÓB, KTÓRE WIDNIEJĄ W INWENTARYZACJI WYROBÓW AZBESTOWYCH
Uchwała nr XXXIV/211/21 Rady Miejskiej Gminy Lubomierz z dnia 24.06.2021 r. w sprawie przyjęcia programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Lubomierz na lata 2021 – 2032.
informacja_o_wyrobach_zawierajacych_azbest
Informacja_o_wyrobach_zawierających_azbest